Starterszaken

Informatie en interessante links voor startende ondernemers en zzp'ers

Een goed begin is het halve werk: Starterscheck, online marketing advies, een nieuw initiatief

Author: Geen reacties Share:

Snel een basis in de klantenkring opbouwen. Dat is kortweg gezegd mijn advies aan startende bedrijven. Voorkom dus een valse start en kom goed voorbereid uit de startblokken. Een goed advies is goud waard. Maak daar gebruik van, want een buitenstaander is niet emotioneel gebonden en ziet de zaken daardoor scherper.

Zorg dat je de klanten houdt die je hebt en kijk daarna naar nieuwe klanten. Het kost immers veel meer om een nieuwe klant te krijgen, dan een bestaande klant te houden. Daar sta je dan als starter. Geen klanten en de uitdaging om klanten te vinden. Toch is dit een belangrijke succesfactor voor startende ondernemers om hun nieuwe bedrijf succesvol te laten zijn. Immers de vaste kosten beginnen van de eerste dag te lopen. Zonder omzet kan niemand ondernemer zijn. De volgende stap is de verbetering van de marge.
Om te zorgen dat de startende onderneming voldoende klanten krijgt, is het belangrijk dat de klant een goed gevoel krijgt bij het bedrijf. Het is lastig om zelf te beoordelen of het juiste gevoel wordt overgebracht. Ga daarvoor praten met mensen in je omgeving of mensen die dagelijks in deze materie zitten. Een goede mogelijkheid is de Startersdag van de Kamer van Koophandel zoals je hieronder ziet staan. Het is vaak erg druk op deze dagen voor een rustig gesprek. Ook de bank wil je graag van dienst zijn.

Een nieuwe mogelijkheid is het online advies vragen aan marketeers die dagelijks bedrijven adviseren hoe ze hun prestaties in de markt kunnen verbeteren. Via de zogenaamde Starterscheck kun je online advies vragen aan professionele marketeers die dagelijks bedrijven adviseren hoe ze hun prestaties in de markt kunnen verbeteren. Je moet daarvoor een aantal aantal gerichte vragen betantwoorden over je nieuwe bedrijf, waarop je via mail een rapport teruggestuurd krijgt met daarin de sterke en minder sterke punten en de aandachtpunten.
De methode is snel en geeft direct een goed globaal inzicht. Voor de kosten van € 50,- hoef je het niet te laten. Het advies kan immers de gouden tip bevatten. Via Dijkstra Agrimarketing of Studio CC kun je een Starterscheck aanvragen.

 

 

 

Bron: Arjen Dijkstra, Dijkstra Agrimarketing

Previous Article

Wat is jou bijdrage? Richard Branson over MVO

Next Article

Zo krijgt u de VAR die u hebben wilt (2011)

Gerelateerde nieuwsartikelen: